Brev:
Ondt i maven og ingen søvnrytme
15. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Ondt i maven og ingen søvnrytme
Hej Helen.
Vores lille julebarn, Christoffer, har jo døjet en del med kolik, og spændinger i ryg og nakke, som vi fortsat går til behandling for.
Vi begyndte her i sidste uge med at give ham vælling, vi prøvede først pulverform, men det er han ikke vild med, så han får nestle´ fra brik, han er nu oppe på 160-200ml, han får kun een portion, en times tid før han skal sove (kl 21), og han får også mælk fra begge bryster, det er lidt forskelligt hvor meget han tager, afhængig hvor træt han er. Hvor meget vælling skal han have? han vejer 6,5 kg
Så er det han piver og græder en del, før han falder til ro, som om han har ondt, og han klynker ofte sig selv i søvn i vores arme.
Så sover han ligefra 1 time til 4 timer, og skal trøstes, og ha bryst, og så kører det med det hver hele time resten af dagen, så vi får ikke sovet igennem, han sover så kun 8 timer i døgnet, men det som sagt af mange små lure, vi svøber ham med hans sutteklud ved hans ansigt så han føler sig tryg, og putter ham i dynen.
Han har 2 til 4 gange daglig afføring, igen intet mønster, dog er det blevet en del tørt efter vi begyndte med vælling
vi giver ham 3-4 gange dagligt 5 dråber naturmdicin, noget der hedder Betula pendula DIO
Har du forslag til hvad vi kan ændre for at få en god dag/nat rytme?
Et andet spørgsmål:
Når vi skal gå ture med ham i barnevognen, sparker og slår han ofte omkring sig, og føler sig utryg, hvad kan vi mere gøre for at han føler sig tryg? Han har sin sutteklud, nusse tæppe og et nussedyr med, og han har et dyr og kigge på som hænger ovar ham.
Plus han er ved at blive forlang til liften, så han skal ligge kun i barnevognskassen, det har vi prøvet een gang, det var heeeelt umulig, selvom vi gjorde den smallere med tæpper i siderne.
Ellers er han en glad lille dreng for det meste i dagtimerne, får bryst 6 til 8 gange om dagen, det er når han skal sove han bliver umulig.
Når vi skal ud i samfundet med ham, eller får gæster, så bliver han ekstra umulig om aftenen, og vil slet ikke falde til ro, værre end det tidlige nævnt.. hvornår er sådan en lille størelse klar til at komme med ud, også til større forsamlinger?
Da vi faktisk ikke har kunne komme udenfor en dør i 4 mdr, er det ved at blive frustrerende
Med venlig hilsen
Johan og Maiken